Katolikus Szeretetszolgálat Szent Vince Családok Átmeneti Otthona

E-mail cím: 
csao@szeretetszolgalat.hu
Intézményvezető: 
dr. Szécsiné Domonkos Erzsébet
Elhelyezés: 
családok
Felvételért felelős személy neve: 
Somogyi Dóra
Felvételért felelős személy telefonszáma: 
+36 30 263 7325
Felvételért felelős személy e-mail címe: 
Ügyfélfogadási rend: 

Munkanapokon: 9:00-13:00 és 15:00-18:00 óráig

Az intézmény megközelíthetősége és külső környezete: 

Az Otthon Székesfehérvár közelében a Vértes hegység lábánál fekvő kisváros, Csákvár központjában található. Az Otthon gépkocsival és tömegközlekedéssel is megközelíthető. Győr- Tatabánya- Mór- Székesfehérvár- Budapest- Bicske várósból vasúton illetve autóbusszal,  valamint személygépkocsival. Csákvár központjában található az autóbusz pályaudvar, ahonnan az Otthon 5 perc alatt elérhető.

Az intézmény rövid története: 

A „Makovecz-ház”. Az épület jelenleg a Katolikus Szeretetszolgálat tulajdonában van, a tőle pár háztömbnyire lévő Szent Vince Otthon telephelyeként működik Csákváron. Az Otthonunknak helyt adó épületet a város lakói Makovecz-házként emlegetik, mivel a Makovecz Tervező Kisszövetkezet egyik mérnöke, Jánosi János tervei alapján került felújításra, és megtalálható benne a Makovecz Imre nevével fémjelzett építményekre jellemző esztétikai stílus. A felújítás után 1992.02.01-én került sor az épület aktiválására. Ekkor még a Fejér Megyei Önkormányzat tulajdonában volt az épület, aki a Makovecz-házban időskorúak gondozóházát működtetette.  A Római Katolikus Szeretetszolgálat 1996.04.18-án vette át az ingatlanokat a benne működő szolgáltatásokkal együtt. 2011.05.19-cel a Szeretetszolgálat az idős gondozóház szolgáltatás megszüntetéséről döntött, mivel a bentlakók többsége elhunyt, illetve a megromlott egészségi állapotú lakók idősotthoni elhelyezésre kerültek. 2011-től az épület üresen állt, és mint lakatlan épület állaga évről-évre romlott. A működési engedély 2014.11.12-vel került visszavonásra. Az épület 2017-től új szolgáltatást nyújt, 2017.01. 27–től, a működési engedély megszerzésétől kezdve, családok átmeneti otthonaként működik a Katolikus Szeretetszolgálat (korábban Római Katolikus Szeretetszolgálat) fenntartásban, és rászoruló családokat támogat a gyermek jogán.

Szakmai munka: 

Az intézmény átmeneti gondozás keretében kíván segítséget nyújtani rászoruló - anyagi okokból vagy párkapcsolati erőszak miatt lakhatásukat vesztett - családoknak, hogy együtt maradjanak, és gondjaikat szakemberek segítségével, közösen rendezzék. Célunk, hogy az intézményben töltött 1 év alatt (+ fél év), lehetőséget biztosítsunk arra, hogy a családok sorsukat saját kezükbe véve képesek legyenek munkahelyteremtésre, lakásproblémájuk megoldására, és felelős szülői magatartásra.

Az ellátottak elhelyezési körülményei: 

20 fő férőhellyel rendelkezünk. A családokat 3-4 fős szobákban tudjuk elhelyezni, amihez egy önálló fürdőszoba tartozik. Az étkezés a közös ebédlőben történik, melyhez egy közös konyha is tartozik. Az ebédlőből nyílik a foglalkoztató és a közösségi helyiség ahol a családok közösségi életüket élhetik. Az otthonban helyet foglal két önálló lakrész fürdőszobával, konyhával.

Lakók száma: 
20 fő
Szolgáltatások: 

Az otthon családi házas környezetben helyezkedik el, az épületben pedig tágas lakószobák, illetve lakrészek állnak a családok rendelkezésére. Munkánk során fontosnak tartjuk megőrizni a családok minél nagyobb önállóságát, a legkisebb beavatkozás elvét követve, .

  • Átmeneti elhelyezés, lakhatás biztosítása
  • Rászoruló családok gyermekeinek gondozásához, neveléséhez szükséges feltételek biztosítása
  • Ügyintézés, információnyújtás
  • Munkakereséshez infrastrukturális háttér biztosítása
  • Közösségi szabadidős programok biztosítása
  • Jogi tanácsadás
  • Pszichológiai, mentálhigiénés tanácsadás

Kiemelkedő figyelmet fordítunk a családok átmeneti otthonában a gyerekek nyugodt, kiegyensúlyozott mindennapjaira. Folyamatos foglalkozások, kültéri programok és tanulószoba. Továbbá tervben van egy átalakítás, az intézmény udvarára épülő játszótér és a közösségi helység felújítása, bővítése.

Látogatási idő: 

A látogatás előre bejelentett időpontokban történik. H-P 15:00-18:00 óráig, hétvégén, iskolai szünetek alatt és ünnepnapokon: 9:00-18:00 óráig.

Bekerüléshez szükséges dokumentumok jegyzéke: 
  • Felvételi kérelem
  • Ajánlás (felvételi kérelem melléklete)