Elégedettségmérés az Országos Papi Otthonban

A Katolikus Szeretetszolgálat rendszeresen vizsgálja az Otthonaiban élők elégedettségét – így a sokak által ismert Országos Papi Otthon falai közt is sor került a visszatérő elégedettségmérésre: 2022-ben a lakók és a munkatársak, 2023-ban pedig a hozzátartozók véleményét kérdezték meg - ezzel az Országos Papi Otthon lett az első olyan intézmény, amelyben mind a három mérést sikerült rövid időn belül elvégezni.

A székesfehérvári Országos Papi Otthon különleges és egyedi hely az idősotthonok körében: papok és civilek egyaránt gazdagítják közösségét. A környezet, a történelmet sugárzó falak ugyanúgy őrzik lakóinak nyugalmát, testi-lelki egészségét, mint az ott dolgozó munkatársak. 2023 márciusának elején különböző szempontok mentén kérdezték meg az Otthonban lakók családtagjait. A nyitott és zárt kérdésekre online lehetett válaszolni, a kérdőíveket a hozzátartozók csaknem fele küldte vissza kitöltve.

A hozzátartozók több, mint 90%-a elégedett az Országos Papi Otthonnal, ezt jól mutatja, hogy a válaszadók túlnyomó többsége 5-ös vagy 4-es értékelést adott az 1-5-ig terjedő skálán.

 

A kérdőívet kitöltők úgy érzik, hogy az Országos Papi Otthon dolgozói meghallgatják és figyelembe veszik az észrevételeiket vagy kéréseiket. Ezt mutatja, hogy a válaszadók közel 80%-a legmagasabb, 5-ös osztályzatot adták erre a kérdésre.

Szintén kiemelkedően magas a dolgozókkal kapcsolatos hozzátartozói elégedettség: míg a válaszadók mintegy 80%-a jelölt meg ötös értékelést, addig négyesnél alacsonyabb osztályzatot senki nem adott. A válaszadók 85%-a teljes mértékben egyetértett azzal az állítással, hogy a dolgozók az idősotthonban lakó hozzátartozóikkal kedvesek és kíméletesek. A bizalom jeleként értékelhető, hogy arra a nyitott kérdésre, mely szerint a hozzátartozó bármilyen jellegű probléma, panasz esetén kihez fordulhat segítségül, a hozzátartozók kivétel nélkül az intézményi dolgozókat és a vezetőséget említették.

Az intézmény szolgáltatásaival való elégedettséget mutatja, hogy a válaszadók többsége kimondottan pozitív értékelést adott. Arra a kérdésre, hogy min változtatnának, a hozzátartozók leginkább a látogatási rend és időszak módosítását, valamint az intézményi felszereltség javítását említették:

„Az előzetes bejelentkezés rendszerét át kellene gondolni. Nem csak telefonon lehetne bejelentkezni, hanem online térben is. Sokszor nehezen tudok telefonálni munkaidőben.”

Amin viszont semmiképp nem változtatnának:

„Vallásgyakorlás, foglalkozások, programok. Legfőképpen a dolgozók kitűnő minőségű munkáján nem változtatnék! Köszönöm szépen!”

Természetesen az elégedettségi vizsgálat nem lehet teljes a lakók véleménye nélkül: a Szeretetszolgálat örömmel tapasztalta, hogy a családtagok véleménye és elégedettsége összecseng az ellátottak körében tavaly lefolytatott vizsgálat eredményével, amely szerint a lakók 90%-a kifejezetten elégedett az Országos Papi Otthonnal.

Az elégedettségi vizsgálatok fontos szempontokat, kiindulási pontokat jelentenek a Szeretetszolgálat Intézményeinek életében. A Katolikus Szeretetszolgálat munkatársai hálásak a pozitív, megerősítő visszajelzésekért, az építő kritikát, javaslatokat pedig igyekeznek mindenki megelégedésére, az intézményi élet fejlesztésére fordítani.